Сойчиро Хонда е роден през 1906 година в централна Япония, като е бил най- големият от деветте деца във фамилията. Неговият баща се е занимавал с поправка на мотоциклети. Любовта на младият Сойчиро към автомобилите пламва когато вижда за пръв път първият модел Т на Ford. Тогава той е едва на осем години. Животът му е съпроводен с множество състезания и лични разработки, докато през 1937 година не сключва договор с Toyota и Nakajima Aircraft за доставка на резервни части. През октомври 1946 година Сойчиро Хонда създава Honda Technical Research Institute, която две години по- късно се прекръства на Honda Motor Company. Както той сам заявява, успехът на неговите модели се дължи изцяло на това, че дава пълната свобода на мозъка на младите и креативни хора, работещи в корпорацията. Въпреки това, всеки един автомобил, произведен до края на активното му участие в Honda Motor Co-1971 г, е тестван персонално от него. През 1989 година, основателят на корпорацията е първият азиатец, представен в американската Автомобилна зала на славата. Сойчиро Хонда умира през 1991 година, на преклонната възраст от 85 години.
Години | Събитие |
---|---|
1936 | Първото състезание на Соичиро Хонда в "All-Japan Rally” |
1937 | Първата компания на С. Хонда "Tokai Seikai Heavy Industry” (TSHI) |
1942-1945 | С. Хонда продава (TSHI) на "Toyota Motor”. |
1946 | С. Хонда създава "Honda Technical Research Institute” (HTRI). |
1947 | Излиза първият продукт на С. Хонда - това е двигател с мощност ½ к.с., наречен A-TYPE. |
1948 | С. Хонда заедно с Такео Фуджисава основават "Honda Motor Co” - излиза 90 см3 B-TYPE. |
1949 | На пазара се появява първият мотоциклет на "Honda Motor Co” ”D-TYPE”, наричан още "The Dream”, с двутактов двигател. |
1951 | Появява се 146 см3 ”Е-TYPE Dream”, като през октомври същата година производството му достига до 130 броя на ден. |
1952 | Произвежда се първото т.нар. "CUB” (зверче) "F-TYPE”. Производството му достига 6500 броя на месец, което било 70% от пазара на двуколесно МПС в Япония. |
1953 | Излиза моделът "J-TYPE BENLY”, 90 см3, едноцилиндров четиритактов мотоциклет с 3-степенна скоростна кутия и мощност от 3,8 к.с. |
1954 | Излиза 200 см3 скутер "JUNO”. През следващите няколко години "Honda Motor Co” произвежда различни модификации на моделите "The Dream” и ”BENLY”. |
1957 | "Honda Motor Co” произведат техния първи двуцилиндров мотоциклет C70 Dream. |
1958 | Поставят електрически стартер на С70, като го преименуват на С71. Излиза 250 см3 модел "С100 Super Cub”. |
1959 | Първият продаден мотоциклет на "Honda Motor Co” в САЩ. През същата година фирмата дебютира и на европейския пазар с представянето в Амстердам на модела "C72 Dream”. Honda racing team” участва на състезанието "Isle of man TT race” и взима шесто място при 125 см3. |
1962 | Излизат концептуалните автомобили "S360” и "T360”, както и моделът "S500”, който е първият спортен автомобил в Япония. |
1963 | За първи път фирмата участва на "Formula 1 Grand Prix”. Поизвеждат се мотоциклетите С77 с 350 см3 двигател и супер спортният СВ77 с мощност 28,5 к.с. |
1964 | Излиза спортният автомобил ”S600 roadster” и мотоциклетите "С95” и "СВ160”. |
1965 | Хонда записва първата си победа на " Formula 1 Grand Prix” в Мексико. Излиза моделът СВ450 с 43 к.с., 5-степенна скоростна кутия с максимална скорост от 104 мили в час. Хонда произвежда портативен генератор "Е300”. |
1966 | Излиза моделът "N360 mini” - компактен автомобил с двигател въздушно охлаждане. |
1967 | Хонда печели "Formula 1 Grand Prix” в Италия. Започва производството в новия завод на "Honda Motor Co” в Сузука. |
1968 | Излиза моделът "Н1300” субкомпактен автомобилен двигател с въздушно охлаждане. Започва производството на по-висок клас мотоциклети "СВ250” и "СВ350”. |
1969 | Дебют на мотоциклета "СВ750” с 4-цилиндров двигател, дискови спирачки, достигащ скорост 120 мили в час. |
1970 | Модифицират се моделите "СВ250” и "СВ350”. Хонда навлиза в "Off Road” пазара с мотоциклет за мотокрос "Elsinore”. |
1971 | Излиза моделът "500СС”. |
1972 | Дебют на модела "Civic”. |
1973 | Излиза революционният двигател "CVCC”. Многобройни победи в мотокрос състезанията - повече от 70 титли. Моделът "Civic” става автомобил на годината. Соичиро Хонда и Такео Фуджисава напускат управлението на "Honda Motor Co”. Неин президент става Киюши Кавашима. |
1974 | Хонда произвеждат извънбордови двигатели за лодки "В75” и "В45”. |
1975 | Появата на модела "GL1000 Gold Wing”. |
1976 | Дебют на модела "Accord” хечбек с три врати и с двигател "CVCC”. |
1977 | Появата на двигатели за лодки от серия G100/150/200/300/400. |
1978 | Дебют на модела "Prelude”. |
1979 | Завръщане в Световния шампионат по мотоциклетизъм. |
1980 | Дебют на компактния автомобил "Quint” (Integra), лимузината "Balade”. Излиза втора генерация на "Civic” с 3 врати и с двигатели 1300 и 1500 см3 "CVCC”. |
1981 | Дебют на модела "City”. Излиза "Civic sedan” с 4 врати и с двигател 1500 см3. |
1982 | Появява се "Accord” втора генерация. |
1983 | Хонда се завръща във "Formula 1 Grand Prix” след 15-годишно прекъсване. Първият поръчков мотоциклет с V-образен двигател "Honda Shadow”. |
1984 | Излиза трета генерация на модела "Civic” и модела "CRX”, ползващ шасито от Сивика, появява се и втора генерация на "Prelude”. |
1985 | Победа при 250 см3 и 500 см3 класове в Световният шампионат по мотоциклетизъм. |
1986 | Излиза трета генерация на "Accord”. Появява се луксозният седан "Legend” с V-образен 6-цилиндров двигател. |
1987 | В модела "Prelude” се въвежда системата 4WS (Four-wheel Steeling - 4 завиващи колела). Излизат моделите"Accord coupe” и "Legend coupe”. Въвеждане на "AIRBAG” система. |
1988 | Излиза четвърта генерация на "Civic” и втора генерация на "CRX”. Въвежда се системата (Real-time 4 Wheel Drive) постоянно задвижване на четирите колела в модела "Civic Shuttle”. |
1989 | Соичиро Хонда е първият азиатец, включен в американската "Автомобилна зала на славата” (U.S. Automotive Hall of Fame). Изработен е нов двигател "VTEC” (Verible Valve Timing and Lift Electronic Control System) - променливо газоразпределение, контролирано чрез софтуер, при което се постигат внушителните 100 к.с. на литър. Двигателят е 1,6-литров със 160 к.с. |
1990 | Дебют на новия спортен автомобил "NSX”. Излизат и втора генерация на "Integra”, втора генерация на "Legend” и четвърта генерация на "Accord” във варианти (sedan, coupe, aero deck). |
1991 | Соичиро Хонда умира на преклонната възраст от 85 години. Дебют на икономичния двигател "VTEC-Е”. |
1992 | Излиза пета генерация на модела "Civic” , четвърта генерация на модела "Prelude”. Дебют на модела "CRX Del Sol”; Модифицира се двигателят "VTEC”. Открива се завод във Великобритания. |
1993 | Излиза "Civic Coupe”; монтира се двойна "Airbag” система. Хонда печели Световното състезание за автомобили, захранвани от слънчева енергия (World Solar Challenge) с отбора си "Honda Dream”. |
1994 | Хонда влиза в Индикар сериите; Дебют на семейния миниван "Odyssey”; Излиза пета генерация на модела "Accord” и трета генерация на "Integra”. |
1995 | Хонда въвежда първия автомобил със стандарт "LEV” ( Low Emission Vehicle) - ниско емисионен. |
1996 | Победи на Хонда в Индикар и "World Solar Challenge”; излиза шеста генерация на "Civic”; Появява се новият поръчков мотоциклет, заимстван от "Gold Wing” - "Valkyrie”. |
1997 | Разработва се "Honda EV PLUS - electric vehicle” – електромобил; На пазара излизат и моделите "Integra TYPE-R” и пета генерация на "Prelude”. |
1998 | Дебют на високопроходимия модел ”CRV”. |
1999 | "Honda Motor Co” Inc. празнува своя 50-годишен юбилей; Дебют на модела”HR-V”. Излиза шеста генерация на "Accord”. |
2000 | Дебют на спортния модел "S2000”, дебют на хибридния модел "Insight”, както и на хуманоида на Хонда "ASIMO”. |
2001 | Излиза седма генерация на "Civic”, както и спортната му версия "Civic TYPE-R”; излиза и "Civic Hybrid” - комбинация между бензинов и електрически двигатели. |
2002 | Модернизира се ”CRV”; дебют на 4-тактов 5-цилиндров мотоциклет RC211V; Излиза седма генерация на "Accord”. |
2003 | Дебют на моделите "Element” и "Pilot”. Хонда произвеждат първия си дизелов двигател "i-CTDi”, който по-късно печели награда за най-добър дизелов двигател; Разработва се и двигател с водородно гориво "FCX”. |
2004 | В Европа излиза моделът "Accord” с двигател "2.2 i-CTDi”, а в САЩ - "Accord Hybrid”. |
2005 | Победа в Индикар състезанията; "Civic”печели "Motor Trend car of the Year Award", дебют на "Honda Jet”- малък самолет HONDA JET. |
2006 | Излиза осма генерация на "Civic”, разработва се и автомобил с двигател "FFV-flexible fuel vehicle”, задвижван със 100% етанол. |