Агрегатът ще бъде с обем 1.0 или 1.2 литра и ще се поставя на модели като Jazz . Малките дизелови двигатели може и да не могат да доставят аналогична
мощност с бензиновите си събратя със сходен обем, но пък разполагат с
далеч по-висок въртящ момент. А това им позволява да бъдат ефективни при
работа в ниски обороти, което пък ги прави икономични и много
подходящи за градските коли.
Именно за това автомобилните
компании влагат средства в разработването на дизелови мотори с малък
обем. Преди години Volkswagen представи 1.2-литров с мощност 75 к.с.,
който замени 1.6-литровия TDI с аналогична мощност. Италианската Fiat
пък жъне сериозни успехи със своя 1.3-литров дизел, който поставя на
Panda и 500.
Японската компания Honda също иска в гамата си
дизелов двигател с малък обем, съобщава SmartInvestor.in. Според
информацията японците са впечатлени от успеха на своя нов 1.6-литров i-DTEC
двигател и работят по по-компактна негова алтернатива. Настоящият
дизел от серията Earth Dreams е подходящ за Civic и дори за CR-V, но е
твърде голям за модели като Jazz или Brio. Именно за това се подготвя
двигател с обем 1.0 или 1.2 литра.
Все още не се знае колко
цилиндъра и каква мощност ще има този агрегат, но само преди няколко
месеца един от ръководителите в Honda - Саухиро Таши, обяви, че в
компанията се подготвят няколко нови дизелови двигателя по технологията Earth Dreams.
Коментари